Saturday, March 19, 2011

GOD is LOVE..

Yoh 3:16 : karena begitu besar kasih Allah akan dunia ini sehingga Ia telah menyerahkan anakNya yang tunggal supaya setiap orang yang percaya kepadaNya tidak binasa melainkan beroleh hidup yang kekal.

KasihNya tidak bersyarat > tidak memandang bagaimana rupa kita,status kita pada masyarakat,tidak melihat kekayaan kita,tak kira teruk mana dosa kita,Dia selalu siap untuk mengasihi dan mengampuni kita..Kerana Dia mau kita semua selamat,Ia turun untuk mengganti kesakitan yang seharusnya kita tanggung.

Mat 11:29 : Marilah kepada-Ku yang letih lesu dan berbeban berat,Aku akan memberi kelegaan kepadamu

KasihNya memberi kekuatan > Ia menguatkan saat kita lemah,memberi kelegaan pada yang ingin berputus asa,saat kita sudah tidak terdaya dan berfikir sudah tidak ada jalan,datang pada Dia,Dia dapat memberi ketenangan yang tiak mungkin dapat diperolehi dan dicari daripada sesiapapun.Dia sangat memperhatikan kita kerana saat tidak terdaya Dia datang mendekat membantu kita untuk bangkit kembali.

1 Pet 5:7 > Serahkanlah segala kekhuatiranmu kepada-Nya,sebab Ia yang memelihara kamu

KasihNya menghilangkan khuatir > segala apa yang kau takuti,serahkan semuanya pada Dia pasti Dia lenyapkan.Apa yang kau takuti,Dia akan beri keberanian dan kekuatan untuk kita tempuh.Tak akan Dia biarkan kita sendirian dalam segala hal.Dia sangat memperdulikan hal anak-anakNya.

No comments:

Post a Comment