Saturday, December 17, 2011

Natal menuntut satu keputusan.

Teristimewa buat keluarga terkasih di dalam Kritus...

Natal merupakan hari yang menyenangkan.Tidak ada yang lain jika kita bercakap tentang natal,pasti penuh dengan sukacita,anak-anak bergembira dan 'Salam Hari Natal' yang riang sekali diikuti kegembiraan yang terserlah disetiap wajah kita,dan memberikan gambaran bahwa semua oraang bersukacita kerana Yesus datang ke dunia.Bagaimanapun,hal itu tidak benar hari ini,dan tidak pernah demikian.

Berita natal menimbulkan reaksi yang berlainan,jika orang Majus menyambut Juruselamat itu dengan gembira,sebaliknya Raja Herodes angat gelisah bila mendengarnya berita tersebut lalu berusaha membunuhNya.

Bagaimanapun sedikit diantara kita tidak MAHU TAHU kepentingan peristiwa itu dan apa yang telah berlaku.Meskipun demikian,pada hari ini ramai sekali orang menghormati Yesus dan bersukacita dalam keselamatan jiwa mereka.Tetapi ramai juga yang menolak Dia dan membenciNya.Mereka bersungut kerana lagu-lagu natal dinyannyikan dan pameran kelahiran Yesus dipamerkan,mereka tidak peduli,mereka ikut juga dalam perayaan tersebut dan mungkin juga turut menyanyikan lagu-lagu natal,tetapi mereka tidak pernah bertanya pada diri sendiri akan siapa Yesus dan sebaba Ia datang?
Adakah anda di kalangan orang yang tidak pernah mahu ambil peduli.?

Sikap yang tidak memperbulikan Yesus berarti menolakNya.

Natal menuntut satu keputusan tentang Kristus

Friday, December 9, 2011

Natal membawa Kasih..

Natal hampir dekat..semua orang menantikannya..

Natal akan menjadi sangat indah bila kira mengerti akannya..

Ia membawa arti kasih yang sesungguhnya..

Kasih yang rela berkorban..bukan untuk hanya seorang tapi semua orang..

Kasih yang melupakan bahkan memadamkan segala dosa dan kesalahan tidak hanya secebis dosa tapi seluruhnya..

Kasih yang siap untuk menerima dan tiada kata penolakan didalamnya..

Yesus memperkenalkan kasih yang agung bagi dunia..merobohkan segala benteng yang menghalang..dan membuka jalan untuk huhungan erat dengan Bapa di sorga..

tiap tahun Natal diraikan..harus selalu ingat dan sedar kita beroleh hidup kerana Kasih Natal itu telah dikongiNya..

semoga setiap kita merasai Natal yang sebenar dan tidak hanya sebagai perayaan dan amalan setiap tahun semata-mata...

Salam Natal buat semua...^__^

Thursday, December 1, 2011

December !!

Give Thankz December come again...Christmas is coming to town...start counting 24 days from today..hohoho...

December have two important events for me..Christmas and New Year...and it will be a busy month for many people...for some kids that believe in santa claus..for sure their are busy sending their wish to the santa and hoping their wish is safely delivered..hihi..

but..Jesus hundred time more busy than santa..Jesus work 365 days every year in taking care each one of us..He making sure that moon,sun,star and others thing come out in time..every day with faithful He hear every prayer..He know our wish..and He always know the right time to answer and give..

and us...busy to prepared new shoes,hair,dress and many thing for Christmas..hurm..

hey..LOve is the key of Christmas..prepared our love..share and receive it..and you will never ever need any expensive thing and anything else...

Jesus love us ..soo that we can celebrate this December full of joy...

so...GIve our BIG LOVe for December.....and we will get more than more...^___^

Saturday, November 19, 2011

Buah Roh Cinta..

Cinta adalah kunci..

Sukacita adalah nyanyian cinta..

Damai sejahtera adalah sandaran cinta..

Penderitaan dan penantian yang panjang adalah keabadian cinta..

Kebaikan adalah karakter cinta..

Kesetiaan adalah kebiasaan cinta..

Kelemahlembutan adalah sifat pemaaf dari cinta..

Pengendalian diri adalah tali kekang cinta..

Kiranya cinta kita memancarkan semua Buah Roh (Gal 5:22-23)


by > Ezra.D

Tuesday, November 15, 2011

Kuasa Doa

Doa adalah anugerah..
dimiliki setiap orang..
kuasa bagi orang-orang percaya..
tiada batasan dalam menggunakannya..
ia tidak perlu kata-kata yang sempurna..
ia bergerak dalam jiwa yang tenang..
dilingkupi iman yang tak pernah ragu..
masa berjalan,waktu berlalu..
doa tetap setia disisi..

Doa tidak perlu kesempurnaan..
sangat senang dengan kerendahan hati..
sangat rindu untuk campur tangan Pencipta..
tanpa mempersoalkan bila jawapan dan waktu..
doa tetap setia diucapkan..

Doa melakukan mukjizat..
menyembuhkan yang terluka..
menutup kepedihan yang tersembunyi..
memberi sukacita yang tidak terkata..
berkat yang tidak terhitung..
doa selalu dapat menenangkan..

Doa adalah harapan yang tak terhenti..
percaya pada janji-NYa yang kekal..
tidak penat untuk taat..
tiada lelah dalam mengandalkan-Nya..
berjalan dengan hati penuh tenteram..
kerana DOA ORANG PERCAYA tidak dipandang remah oleh TUHAN..

Thursday, November 3, 2011

Proud to be Lundayeh ^__^

Hari nie kita cerita pasal lundayeh k..
Lundayeh adalah salah satu kumpulan etnik di sabah dan Sarawak..
kalau di Sarawak,akan dikenali sebagai Lunbawang..bila orang tanya saya bangsa apa,saya sebut lundayeh,memang ada segelintir yang tidak pernah tahu suku ni..soo,sa cerita sikit la k..

Lundayeh ni asalnya dari Indonesia,berpuluh-puluh tahun lalu,daddy sa punya bapa ya,datuk saya Balang Tangian dengan isteri serta sahabat dan saudara yang lain masuk Sabah,dengan menggunakan pegangkutan darat (jalan kaki).Bayangkan berapa jauh mereka jalan berapa dan lama diperlukan masa tuuntuk sampai ke Sabah.. mereka sampai juga dengan selamat..^_^

Menjana keperluan keluarga dengan bercucuk tanam,mereka hidup berpindah-pindah hinggalah mereka akhirnya menetap di Kg Mendulong,Sipitang hingga sekarang..
Aalnya suku Lundayeh ni tiada agama,dan lambang keberanian mereka adalah buaya,sehinggala pada satu waktu Allah menghantar anak-anaknya untuk memberitakan khabar baik kepada suku ini sewaktu di Indonesia lagi.Lalu Allah memakai bangsa ini untuk mengongsikan keselamatan dengan suku yang lain juga..

Sekarang datuk saya masih bersama dengan kami,nenek Puru kami telah dipanggil Tuhan waktu saya tahun 1 lagi,tapi dia selalu dalam ingatan kami semua..
dan datuk saya masih berkesempatan untuk melihat anak-anak,cucu-cucu,cicit-cicit hinggala yang seterusnya sekarang..klu sa x salah kira la,daddy sa da 8 orang adik beradik,kami yang cucu-cucu ni semua ada lebih 38 orang,klu cicit-cicit g sa tidak dapat kira,raamaaiii........jadilah kami keluarga besar..hoho...

jadi,jika lihat latar belakang bagaimana datuk kami datang ke sini dengan tidak punya apa-apa,yang pasti bukan kerana kuat,pandainya mereka merancang tapi kerana Kasih Yesus buat kami..hebat kan!!

jadi jangan bangga dengan apa yang kita capai hari ini,tapi berbanggalah kerana kita tahu dalam segala pencapaian yang indah ada campur tangan Tuhan Yesus yang hebat di dalamnya...^__^

Wednesday, November 2, 2011

As long as....

Selagi....
oksigen masih berlegar tanpa kelihatan

bintang masih tidak terhitung berapa banyakknya

pelangi tetap kekal warna warninya

aWan masih kekal biru putih warnanya

sungai dan laut masih mengalir tanpa henti

hujan masih berkesempatan menyentuh bumi

matahari masih terbit bersinar

bulan masih selalu mengembang dengan cahaya

manusia masih tetap bergerak

bumi masih kekal berputar

masa tetap berdetik..

selagi itu kesempatan kita melihat kasih Allah melingkupi kita,

semua yang masih kelihatan dan masih kekal rahsia,

itu adalah anugerah cinta Yesus buat SAYA dan KITA SEMUA.

[ GOD IS LOVE ALL THE TIME and ALL THE TIME GOD IS LOVE ]

Tuesday, October 25, 2011

conVocation moMentz...^__^



akhirnya konvo juga kami..^__^
3 tahun d kuching,saRawak...takkan dilupakan..
keputusan untuk ke sana dulu..bukan untuk study..tapi kerana hal lain...tapi lihat bagaimana Allah menjadikan keadaan itu untuk mengendalikan kita sesuai rencanaNya..sehingga tiada yang menjadi sia-sia..

saya temui sahabat..teman dan kawan-kawan..yang menjadi berkat..yang mendorong dan yang menghibur...
tidak terasa pun 3 tahun tue...

dan melihat bagaimana kuasa kasih Allah itu mengubah kita..
saya juga seperti kamu...keterbatasan itu selalu ada..ketidakmampuan itu tidak pernah hilang dalam diri..tapi kita dapat melihat bagaimana Dia bekerja untuk memampukan dan melancarkan segalanya...ada banyak waktu saya gagal,saya merungut,saya marah..tapi Allah tidak putus-putus menolong...bila kita tidak berhenti berharap,kita akan selalu dapat merasa bagaimana Allah tetap memberi yang terbaik buat kita sesuai dengan apa yang Dia lihat bagus buat kita..^^

bila waktu saya melihat mam dan dady senyum,hurm...saya tahu penat lelah saya belajar itu sangat berarti buat mereka...saya pasti semua ibu bapa juga begitu..
soO,keep it up....dont give up...ada banyak hal indah lagi menanti kita di depan...
God blesz aLL....^___^

Sunday, October 16, 2011

cinta Yesus buat mu...

kita tak perlu menjadi cantik..Yesus tetap mencinta mu..

kita tak perlu menjadi sempurna..Yesus masih mencintai mu..

kita pernah melakukan kesilapan...Yesus boleh melupakannya..

dosa kita begitu besar..cinta Yesus boleh mengampuni mu..

kita melukai hati banyak orang..Yesus masih boleh memberi kesempatan buat mu..

kita tak perlu berusaha menjadi istimewa..kita selalu istimewa di mataNya..

kita pemarah..Yesus gantikan dengan kelemahlembutan..

kita sedih..Yesus hiburkan...

cinta Yesus sangat besar buat mu..tak terbilang..tak terkata..tak terhitung..
Yesus cinta mu..dan cintaNya kekal selamanya...


Hari ini ada hal paling INDAH...!
Hadiah terbaik utk sahabat ialah: PENGERTIAN
Hadiah terbaik utk bos ialah: KEJUJURAN
Hadiah terbaik utk musuh ialah: PENGAMPUNAN
Hadiah terbaik utk suami ialah:KESETIAAN
Hadiah terbaik utk istri ialah:KASIH SAYANG
Hadiah terbaik utk anak ialah:TELADAN YG BAIK
Hadiah terbaik utk org tua ialah:MENGHORMATI
Hadiah terbaik utk semua org ialah:MENGHARGAI
Hadiah terbaik utk TUHAN ialah:PERCAYA & TAAT
TAPI diatas SEMUANYA itu yg terbaik ialah MENGASIHI TUHAN dgn segenap hati, jiwa, kekuatan & MENGASIHI SESAMA KITA seperti mengasihi diri kita sendiri .. ^^

Tuesday, September 27, 2011

cinta daSar segalanya...


cinta adalah dasar dalam banyak hal yang berlaku dalam hidup kita..

cinta akan diri kita akan mengusahakan banyak hal untuk pastikan diri kita dihargai...

cinta dengan keluarga membuat kita ingin selalu menyenangkan mereka..

cinta akan masa membuat kita tidak mennyia-nyiakan setiap detik..

cinta pada wang membuat kita berkorban apa saja untuk mendapatkannya..

cinta akan pelajaran kita ingin selalu mendalaminya..

cinta ada di sekeliling kita..
terpulang kita bagaimana menghargai cinta itu..

yang terpenting..cinta itu tidak pernah salah..
biarpun kadang cinta membiarkan kita berasa sakit..
cinta pasti terindah bila kita menemui cinta yang benar...^^

Sunday, September 11, 2011

Saya...

saya hanya ingin melangkah ke depan..
dengan tidak memegang masa lampau..
tapi tidak membiarkan hal yang terjadi pada masa yang lalu pergi tanpa
mengambilnya sebagai satu perkara yang mengajar kita..

saya benci bila saya tidak boleh membenci seseorang,yang menyebabkan semua orang terluka,berpecah belah,tidak bersatu dan membuat kasih itu hilang..
saya benci kamu tapi tidak boleh...

saya belajar untuk tidak tuntut sempurna,tidak cenggeng,tidak berharap pada kamu..
kamu yang ajar saya,saya cuba..saya lakukan..

saya geram bila memikirkan kasih itu sepertinya sudah tiada..
saya minta kamu bertanggjawab dengan apa yang kamu katakan tidak semua tapi hanya sedikit..

saya penat untuk berharap sesuatu yang sangat mustahil tapi saya tidak dapat berhenti untuk terus percaya..
bodohnya saya!!

saya ni bukan sesiapa pun..kamu pun bukan sesiapa
tapi saya mengasihi kamu..

kamu ajar saya mengampuni..saya mengampuni..
begitu kah kamu mengasihi??

kamu ajar saya terus maju..saya maju..
itu kah cara kamu maju??

kamu ajar saya...kamu bentuk saya..
apa yang kamu tinggalkan untuk saya dan yang lain??

jika saja masa boleh diulang..
saya tidak mahu pun kenal kamu..
saya tidak mahu tau kamu..
tidak mahu belajar dari kamu..
kerana akhirnya hanya kesakitan dan kehancuran..
sedikit yang pulih..ada yang tidak...

jangan berbicara jika kamu tidak siap untuk bertanggunjwab dengan perkataan mu..
jangan membentuk orang jika diri kamu sendiri belum siap untuk dibentuk..
jangan mula lakukan apa-apa jika kamu belum siap untuk selesaikannya..


>> mengasihi,mangampuni dan mendoakan <<

Wednesday, September 7, 2011

I'll stop loVing you....

i'll stop loving you..

when diamonds dont sparkle

flowers cease to grow

when thunder doesnt echo

rivers no longer flow

when hearts no longer wonder

and hands arent held

when smiles are only memories
and hope is never felt

when trees no longer blossom

the stars refuse to shine

when autumn has no falling leaves

and winter never dies

when time no longer has tomorrows

and rainbows have no hue

when God alone commands me...

thats when i'll stop loving you..


-unknown-

>>> one of my bLoved Quotes....^^

Tuesday, August 30, 2011

Fight Cancer....!!


especially for all....


cancer is one of disease that most people fear of..


make the strong become weak..

make the face losing a smile..

strong hopes disappear..

all ambitions being leave behind..

see everything as a vanity..

cancer is just a small thing that stay in any
place inside the body but its really hurts..

is cancer truly cruel to us...??

some people got it cause by their parents
have it and some of them is cause by some reason...
cancer might come to us in the time we
careless of our own body....


hey...cancer is just a cancer...it have no power
to make us disappointed to have a life...

hope always there when we believe...
miracle always happen in the time you always trust..
faith will cure it when you never hesitant..

keep fighting it and PRAY...^_^
God oWez got the best ansWer for us...!!









Thursday, August 11, 2011

SuCcess




SUCCESS is speaking words of praise..
in CHEERING other people's ways..
in DOING just the best you can..
with every task and every plan,its SILENCE when your speech would hurt,

POLITENESS when your neighbor's curt..
its DEAFNESS when the scandal flows..
and SYMPATHY with others woes..
its LOYALTY when duty calls
its COURAGE when disaster falls,

its PATIENCE when the hours are long..
its found in laughter and in song..
its in the silence time of prayer..
in happiness and in despair..
in all of life and nothing less..
we find the thing call SUcCess....

Sunday, July 31, 2011

when evErything is cHange....

semuanya berubah..
bila selesainya satu misi..
kita kembali di tempat milik kita..
semuanya tak seperti yang sediakala lagi..

kita melihat keadaan tak seperti selalunya lagi..
kita bangun dan berharap bukan pada hal yang biasanya lagi..

pertanyaan yang timbul semakin banyak..
soalan yang mengkhuatirkan kini membelenggu..

takut..gelisah.cemas..mengegelingi waktu yang terlewati..
tapi kita punya Harapan..


Harapan yang pasti di dalam Yesus...
bila semuanay berubah...tenanglah..ingat..janjiNYa tak pernah berubah bagi mu..
^_^

Saturday, July 16, 2011

if i kNOw...

no one knows why the sun rises in the east and sank to the west

no one knows why there are millions of stars in the sky and flicker in the night

no one knows why the birds have wings and man is only have feet

no one knows why only man on earth and the other planets do not have

no one knows what in human hearts and what she thought

no one knows how many sins be done and what the rewards

no one knows what punishment in hell and the gift in Heaven

no one knows how God looks like

if I know at any time my death,I will never complain..

just that You did not tell me ..God may I know..
and i just I want to hear from You..

if only i know the answer is....

by>> Febri Yanti

Tuesday, June 21, 2011

some madicine in pain...

bila ada waktunya kita rasa tidak dihargai...kita harus tahu..pada waktu kita menghargai orang lain..jangan harapkan balasan..kerana kita lakukan itu dengan kasih..

bila saatnya kita rasa ingin menangis...tak perlu malu..ia akan sangat melegakan bila kita menangis..

dan saat kita memang sangat bersedih...cuba untuk menunjukkan kita akan dapat handle..dengan senyum lah sikit.....:)

bila kita rindu sangat dengan seseorang..dan tak dapat contact dia...sebut ja nama dia banyak kali...bila dah boring sebut..tak kamu rind sangat sudah untuk detik tue..hihik..

bila kita dah buat keputusan untuk lupakan seseorang..hal yang terpenting yang harus dilakukan ialah..jangan cari dia g dengan apa cara sekalipun..what ever happen....

~_~

this week is really hart for me..and full of hurt and painful thing....but i learn that we should never stop to give thankz in everything and forgetting someone or something should be done rite now before it make us more like stupid person in the future...hihihik....soo,stay cool k....

but im just forget the way i love him in a special way buat i alwayz love him like the bible teach us....

Friday, June 17, 2011

when meetz my lOve..

bila kutemukan cinta ku..

akan ku tersenyum dan menyatakan padanya
tiap pagi yang mendatang 'i love you more'..

ingin agar cinta itu selalu membuat ku tertawa..

dalam kelemahan ku..cinta itu menerima ku dengan rela..

setiap apa yang kulakukan..cinta itu akan menyokong ku..

di saat aku melakukan sesuatu yang salah..cinta itu akan menasihati ku..

pada waktu aku menangis..cinta itu akan datang dan memeluk ku dengan erat..

semasa ku berjalan..ia dekat dengan ku dan genggam jemari ku..

dan setiap kesilapan yang kami lakukan..cinta itu mengajar kami untuk saling menegur..

dan cinta itu menuntun kami tetap menempatkan Yesus di tempat yang pertama..

cinta itu akan datang..bukan mimpi tapi kepastian..

cepat atau lambat..waktunya akan tiba..

aku menanti dan berdoa..

cinta ku akan ku temukan..

cinta.....aku menunggu mu..^_^


Wednesday, June 15, 2011

Your Love..Lord..

kasih Mu....

tidak akan pernah dapat habis untuk dibicarakan..dan ku ingin terus memujaMu

tidak akan dapat puas di perkatakan..dan ku ingin selalu memujiMu..

tidak akan boleh habis dituliskan..dan ku ingin selalu mewartakannya..

tidak akan penat di dengar..dan ku akan selalu bernyanyi bagiMu..

tidak akan lelah di lihat..dan ku ingin selalu menikmati hadiratMu..

tidak akan pernah ingin kami tinggalkan..dan ku akn selalu melangkah bersamaMu


yang teragung..cintaMu..

yang terindah..kasihMu..

yang terbesar..pengorbananMu..

yang termulia..peribadiMu..

yang berarti..perkataanMu..

yang berharga..pimpinanMu..

Wednesday, June 1, 2011

saRanghaeyoo...




I love u..sebab tu saya menjauh….sebab mungkin saja bila makin dekat saya akan menjadi peribadi yang menyakiti kamu..

I love u…sebab tu saya cuba untuk tidak mencari kamu..nanti kasih ni makin bertambah dan e2 menyakiti saya sangat2..

I love u…sebab tu cuba untuk tak mengambil tahu...sebab bila mendapt tahu siapa pemilik kamu..saya jadi tak tentu arah pla…

I love u…tak mampu membenci or menolak perasaan ni…im sory..

I love u…sebab tu hanya terus berdiam…sebab bila saya bersuara..kamu mungkin menjauh dari saya..

I love u…sebab tu saya cuba biarla kenangan yang saya tinggalkn untuk kamu e2 sesuatu yang baik tentang saya..

That y………Just let me love u without a single wOrd…=)


>> i write diz last year...n wanna share itz....^__^

Sunday, May 29, 2011

iM cAptiVated..!!




im captivated Lord..by Your love..

loving me just the way who i am..

love me whether sometimes i make You sad..

love me by guiding me in everything that i do..

love me with all my weaknesses around me..


ajar ku terus terpegun dengan cintaMu Yesus

terpegun dengan kasihMu..

terpegun dengan kebaikkanMU..

terpegun dengan berkatMU..

terpegun dengan rencanaMu..

terpegun dengan perngorbananMu..

...dari sekarang hingga akhir nafas ku..ku percayakan hidupku pada Mu...^_^

Tuesday, May 24, 2011

says goodbYeeee............

sem akhir kali nie...keep thinking...it dis really the last sem for me?....final pun makin dekat...ave 7 subject need to be complited diz time..huhuu
its hard to say good bye....hate to says it to everyone here...gonna miss everything and everyone a lotsz..


I never wanted the time to pass by,
i wanted time to stand by,
i wanted the time to be all mine,
cos i never wanted to say Goodbye!

I knew that moment had to come some day,
but i never expected it to be this way!
i wanted wings to fly by,
cos i never wanted to say Goodbye!

I crippled, i sobbed, i cried,
but to understand me no one ever tried.
when i had started living my life,
then only this moment had to arrive.
i wanted some place to hide.
cos i never wanted to say Goodbye!

Now the final day arrived,
i had to leave,but still i tried!
‘try and try until you succeed’ they say,
but in my case it never gave me any way!
i still felt God would surely help me once,and the time would stand by,
but it never happened so,and i…i had to say..Goodbye..!


by > Smriti

Friday, May 20, 2011

...like you neVer.....

cintailah seseorang seperti kamu tak pernah dilukai..

senyumlah seperti kamu tak pernah dikecewakan..

ketawalah seperti kamu tak pernah disakiti..

bergembiralah seperti kamu tak pernah menangis..

teruskan langkah kamu seperti kamu tak pernah jatuh..

hidupilah hari-hari kamu dengan penuh rasa syukur dan sukacita seperti itu hari terakhir kamu..^_^

Friday, April 29, 2011

tiDak pernah setengah hati...

tidak pernah setengah hati ku mencintai mu..

tidak pernah setengah hati merindui mu..

tidak pernah setengah hati menginginkan mu..

tidak pernah setengah hati mengambil berat akan mu..

tidak pernah setengah bila ku bertanya..

tidak pernah setengah hati ingin memiliki mu..

tidak pernah setengah hati memberi terbaik bagi mu..

tidak pernah setengah hati.............

Monday, April 25, 2011

You never know...

You would never know when I just make don’t know when I see u,but deep inside I just wanna be ur side…

You would never know when I hear ur voice I just act nothing but the truth is I just wanna hear every word that u say..

You would never know how its feel when I just make don’t know in front u but at ur back I wanna know eVerything bOut u n care for it..

You would never know how its feel waiting u to reply at least once my message..

You would never know...how important u in my life..

i wish..i hope.....you know it was you....

Friday, April 22, 2011

Saya rinDu kaMu

saya hanya mau bagitau saya rindu kamu sangat..

saya rasa rindu kamu..biarpun sangat dekat..

saya hanya mampu rindu kamu..

rindu kamu tanpa kebenaran kamu..

saya rindu kamu..

dalam setiap waktu teringat kamu..

cuba untuk berasa letih..

tapi tidak timbul rasa penat merindu kamu..

jangan risau..

saya hanya rindu kamu..

harap itu tidak menyakiti kamu..

saya hanya akan rindu kamu..

takkan minta lebih..

rindu kamu dalam kesenyapan..hanya itu hak saya merindu kamu..

jangan marah yaa...



event a seconds are too long to miss u..in my dream i want to hold ur hand n walk a mile..soo that i dont have too miss u even for a while...^-^

Wednesday, April 20, 2011

GiVe my best for HIM..

hanya 1 hal Tuhan ku ingin lakukan..memberi yang terbaik bagi Mu

banyak hal yang menghalangi..tapi ku ingin selalu memberi yang terbaik bagi Mu

sepertinya kelihatan tidak berarti..tapi ku ingin tetap memberi yang terbaik

banyak cobaan yang datang menjenguk..tapi ku masih mahu memberi yang terbaik..

kadang ada hal yang datang untuk menjatuhkan..tapi ku cuba selalu memberi yang terbaik..

pasti saja kesakitan itu ada..tapi ku mahu setia memberi yang terbaik..

kadang pengorbanan itu juga ada..tapi yang terbaik tetap ku ingin siapkan bagi Mu Tuhan..

ajar aku Yesus...dalam setiap pergumulan baik menjatuhkan atau membangunkan...selalu meninGatkan kami agar berikan yang terBaik bagi Mu.

Thursday, April 14, 2011

giVe thankz in everytHing..




bersyukur untuk segalanya...
kerana segala sesuatu adalah pemberian Allah bagi kita..
setiap perkara yang dibuat,dilihat,didengar,disentuh..semuanya boleh menjadi alAsan kita bersyukur..

saat kita masih bernafas..bersyukurlah kerana itu pemberian..

saat kita bangun pagi..bersyukurlah kerana itu kesempatan..

saat kita mampu bangun mulai bergerak..bersyukurlah kerana itu peluang..

saat kita dapat melihat setiap saat..bersyukurlah kerana kita memiliki mata..

saat kita mampu mendengar setiap ketika..bersyukurlah kita memiliki telinga..

saat kita mampu berjalan setiap waktu..bersyukurlah kita diberi kaki..

saat kita mampu berkarya melalui tulisan..bersyukurlah kerana kita diberi tangan..

saat kita masih boleh berbicara..bersyukurlah atas suara kita..

saat kita boleh ketawa..bersyukurlah kerana sukacita itu..

saat kita boleh menangis..bersyukurlah untuk air mata itu..

saat kita menikmati segala hal...bersyukurlah..kerana segalanya disediakanNYa bagi kita menjalani hidup ini....^_^

im tired...




sa penat mowk belajar..
sa penat lihat hal yang sama setiap hari..
sa penat melayan perasaan setiap waktu..
sa penat dengan sikap orang yang buat tak tau dalam beberapa hal..
sa penat mowk bersikap baik..
sa penat mowk berkorban..
sa penat menunggu..
sa penat berharap..
sa penat mowk mempedulikan hal lain..
sa penat mendengar alasan yang sama setiap waktu..
sa penat mowk menangis..
sa penat..sangat penat...tersangat penat..

cAn i go home now my Father..?

Sunday, April 10, 2011

im nObody...



aku bukan siapa-siapa..tapi Dia tetap datang untuk menjadi teman ku..

aku bukan siapa-siapa..tapi Dia terbuka menjadi sahabat karib ku..

aku bukan siapa-siapa..tapi Dia akan datang menghibur saat ku berduka..

aku bukan siapa-siapa..tapi Dia selalu mengatakan aku berharga bagiNya..

aku bukan siapa-siapa..tapi Dia selalu memberi yang sangat terbaik bagi ku..

aku bukan siapa-siapa..tapi Dia jadikanku seseorang yang tak pernah berkekurangan..

aku bukan siapa-siapa..tapi Dia selalu sayang pada ku..

aku bukan siapa-siapa..tapi Dia melayakkan ku memanggil Dia Bapa..

aku bukan siapa-siapa..tapi Dia jadikan ku kesukaanNya..

im truly nObody..but Jesus make me soMeboDy...^_^

Friday, April 8, 2011

maRi belajar pelbagai bahasa..!!

Dusun Lotud :

Olo huson oku noh diti - Saya merasa lapar sekarang.

Inombo ko diti = di mana kau ni?

Isai ngaran mu? = Siapa nama kamu?

A:Ngaran ku nopo ___. = Nama saya ialah ___.

Naka akan oku noh = Saya sudah makan.

Mino nguro ko di diri? = Kau ke mana tadi?

Minawo' oku hilu do (cth - sikul) = Tadi saya ke (sekolah)

Mawo' oku hilu do 'kolej' = Saya mahu pergi ke 'kolej'


Lundayeh :

Fengeh ko kuman = sudah ko makan?

May yafeh ko = pigi mana ko?

Cepat bah = saget k / miket deh..

Ya la = moo kem

Iban :

Bila kamu balik? = kemaya d pulai?

Cepat = jampat

Jangan nakal = anang mancal.

Aduh,mati lah nie = apoo,parai kitai..





just a simple wordz to learn,tanKiuu for all fRenzaa yang jadi siFu Saa....hihihik..^_^

Monday, April 4, 2011

My First Love...!




cinta pertama saya temukan di daLam Yesus..




kasihNya menyentuh hati ku..

cintaNya menyelimuti aku dari kesakitan yang harus aku terima..

cintaNya memeluk aku dari menerima penderitaan yang seharusnya aku rasa..

cintaNYa mententramkan aku saat badai hidup datang mendekat..

cintaNya memegang aku dengan erat untuk selalu berada dalam Dia

Yesus ku tak lihat rupa ku..

Dia mengasihi aku tanpa ada syarat..

menerima ku dengan segala kelemahan aku..

kerana lewat setiap kelemahan,Dia tanamkan kelebihan..

cintaNya menempatkan aku di dalam posisi kerajaan surga yang kekal..

cintaNya mengubah aku menjadi pengasih seperi Dia..

cintaNya mengajar aku untuk melihat sesuatu itu indah sesuai dengan caraNYa..

cintaNYa membawa aku mengerti kesulitan itu sahabat..


cintaNYa memulihkan ku..cintaNYa mengubah ku..cintaNya mencintai ku selalu sampai akhir nafasku takkan berubah..

tErima kasih Yesus atas cintaMu..^_^

Sunday, April 3, 2011

Perubahan memerlukan pRoses!!

perubahan jarang sekali boleh berlaku dalam hanya sekelip mata,dalam beberapa hari atau dalam masa yang singkat...ia memerlukan proses yang berterusan..
perubahan memerlukan persediaan untuk berkorban,siap untuk ditegur,dan berkomintment ingin menjadi lebih baik..
Kol 3:1-4 menyatakan,Yesus juga mahu kita berubah..setelah kita dibangkitkan kembali bersama Dia..berubah dari hidup lama yang tidak bertujuan kepada hidup penuh tujuan di dalm Dia..daripada hidup yang penuh kekalahan kepada hidup yang penuh kemenangan..
Dia juga ingin agar kita memikirkan hal sorga berbanding di bumi...kerana hidup di bumi hanya sebentar dan kekekalan hanya ada di dalam Dia..
Perubahan memerlukan keputusan kita untuk berubah..memerlukan keberanian untuk kita melangkah dan bertindak..!


"The change most needed in our lives isn’t change in our situations, circumstances, or relationships, but in ourselves—in our own hearts"

Saturday, April 2, 2011

Silentz love!!

i mean it!!...best sometimez coz everything is a jOke for u..hehe....i can say everyhing that i want and it alwayz a joke in ur mind...

in silence..i love u..
in silence..i miss u..
in silence..i want u..
in silence..i need u..
in silence..i hope u..
in silence..i wait u..

'I chose to love you in silence, for in silence I find no rejection.I chose to love you in your loneliness, for in your loneliness no one owns you, but me'

i hope there will be one moment u be serious in everything that i sayz..o_O

Saturday, March 26, 2011

wE aRe tHe miRacLe..!

kita sering mencari-cari dan berusaha mendengar jika ada keajaiban berlaku di sekeliling kita..tapi satu hal yang haru kita tahu..tidak perlu jauh..kerana keajaiban itu ada pada kita..KITA lah keajiaban itu..We r de miracle!!
tidak percaya??
saya dan kamu ada bukan kerana kebetulan,bukan tiba-tiba,bukan kesilapan tapi ia rencana indah Tuhan atas kita semua (Yer 1:5)..seperti sharing dari bro Martin Sunardi...takkan terfikirkan habis bagaimana sperma dan ovum bertemu (secara sainsnya) dan akhirnya jadinya Saya dan Kamu...manusia memang boleh menjadikan klon manusia tapi tidak akan sesempurna kita manusia...betapa berharganya kita di mata Yesus..jangan pernah berasa kau tak berharga,kerana kita adalah ciptaanNya yang istimewa..ingat ini 'rendah hati boleh,rendah diri jangan'..
Mungkin saja kita rasa geram dengan kekurangan kita,kita rasa malu dengan bentuk fizikal kita,penat dengan ejekkan yang kita terima dari sekeliling kita,rasa orang lain lebih bagus dari kita..jika saja kita ada perasaan seperti ini,artinya kita dalam keadaan yang tidak bersyukur dengan apa yang sudah Tuhan berikan untuk kita..Tuhan tidak pernah mengYakan kita ada di dunia dengan kedaan yang kosong kerana setiap kita telah dihadiahkan dengan talenta masing-masing (Mat 25:15)..setiap kita diberinya talenta dengan tuJuan yang tertentu..tidak akan Dia membiarkan kita O..
Jangan membiarkan miracle yang ada pada kita e2 menjadi satu hal yang sia-sia..ini kerana banyak orang yang gagal menggunakan talenta dan tidak menyadari miracle yang ada pada mereka kerana terlalu sering membandingkan diri mereka dengan orang lain..
kita aDalah suatu keajaiban..jadi kerjakan pOtensi yang sudah Yesus tanamkan dalam setiap kita agar melaluinya orang lain juga menyadari hal itu..dan memakai semuanya untuk kemuliaanNya..


^__^

Friday, March 25, 2011

我 受 你 !!



Albanian = Te dua

Azerbaijanian = Men seni severam

Bavarian = I mog di narrisch gern

Bisaya = Nahigugma ko nimo

Brazilian Portuguese = eu te amo

Bulgarian = Obicham te

Cebuano = Gi Gugma Kita

Cantonese = Ngo oi ney

Esperanto = Mi amas vin

French = Je t'aime

Greek = S'agapo

Hawaiian = Aloha wau ia 'oe

Hindi = Mai Tumshe Pyaar Karta Hun

Hokkien = Gwa ai di (Wa ai lu?)

Italian = Ti amo

Japanese = Kimi o ai shiteru

Mongolia = Bi chamd khairtai

Pilipino = Mahal Kita

Portuguese = Eu amo-te

Romanian = Te iubesc

Russian = Ya lyublyu tebya

Spanish = Te quiero

Tagalog = Iniibig kita

Taiwanese = Gwa ai lee

Tamil = Naan Unnai Khadalikkeren

Thai = Ch'an Rak Khun

Turkish = Seni seviyorum!

English = I love you

Malay = Saya sayang kamu

Korean = Saranghaeyo

Lundayeh = Uih mawa nemu

Iban = Ku sayau ke nuan

Dusun = Muhang oku dika

Murut = Asayang auh riun

Runggus = Asamod oku dikau

lotz of languages with one meaning...you would never know how nervous someone to say diz word to you huh....juz 3 wordz but juz once itz being said,you will remindz itz foreVer...but the most important is >> It doesn't matter how you say it,just how you show it..!!

reNcanaNya lebih baik dari renCana kita..




Ada seorang teman yang meminta sesuatu dari Tuhan,dalam doanya dia menyatakan dia ingin supaya Tuhan boleh memberinya bunga dan kupu-kupu.Setelah beberapa waktu dia berdoa,akhirnya TUhan membalas doanya,dan apabila dia melihat,bukan apa yang dimintanya yang diberikan Tuhan.Dia melihat Tuhan memberinya bunga kaktus yang penuh dengan duri dan ulat yang menjijiknya.
Teman ini pun berfikir,mungkin saja Tuhan agak sibuk untuk membalas doa orang lain dan dia tidak menghiraukan pemberian Tuhan yang tadinya.Dia terus menjalani hari-harinya dan sehingga pada satu hari dia teringat akan pemberian itu dan pergi melihatnya,dia begitu terkejut bila melihat pokok kaktus yang pada awalnya begitu penuh dengan duri bertumbuh dan menghasilkan sekuntum bunga yang sangat indah kelihatannya dan ulat yang pada mulanya kelihatan begitu menjijikkan kini menjadi kupu-kupu yang sangat cantik.
Hal ini mengajar kita bahawa akan ada waktunya Tuhan tidak memberi kita apa yang kita mahukan kerana Dia lebih mengerti apa yang lebih sesuai untuk kita berbanding diri kita sendiri.Sangat indah bila kita menyadari kita tidak hanya punya Allah yang begitu mengasihi kita tapi sangat mengerti apa yang terbaik buat kita,tidak hanya yang terbaik untuk masa kini tapi bahkan masa akan datang.

sesuai dengan firmanNya di dalam Yer 29:11 >> sebab Aku ini mengetahui rancangan apa yang ada pada-Ku mengenai kamu....yaitu rancangan damai sejahtera dan bukan kecelakaan,untuk memberikan kepadamu hari depan yang penuh harapan..^_^

Wednesday, March 23, 2011

Pilihan Siapa yang kita laYani hari ini..




sEtiap hari meRupakan hari keputuSan.Keputusan penting yang kiTa putuskan akan mempengaruHi siapa kita.KepuTusan yang mengudang perHatian adaLah seBuah keputusan yang jauh lebih penting daripada kePutusan yang akan kita putuskan,iaitu datang kepada Kristus dan meLayani Dia..

1 : KepuTusan priBadi (Yoh 3:36a)
> bersifat pribadi krn keputusan tersebut mempengaruhi kita ~ Mat 11:28
> bersifat pribadi krn keputusan trsebut akan membawa kita ke dalam hubungan akrab dengan Yesus ~ Why 3:20
> sangat pribadi sehingga tidak seorang pun dapat membuat keputusan untuk kita ~ Mat 22:42a , Kis 16:30-31

2 : Keptusan yang harus diputuskan saAt ini (2 Kor 6:2)
> apa yang terjadi esok kita tidak tau ~ Yak 4:14
> untuk menghindari kekerasan hati ~ Ams 29:1
> setelah meninggal,tidak dapat diputuskan ~ Ayb 36:18

3 : Mengapa Keputusan yang harus diBuat (Rm 3:23)
> kita tidak dapat menyelamatkan diri kita sendiri ~ Tit 3:5
> Allah mengkehendaki supaya jangan ada yang biNasa ~ 2 Pet 3:9
> Yesus memberikan nyawanya untuk kita ~ 1 Tim 2:6

4 : Bagaimana caranya memBuat keputusan (Rm 10:9-10)
> sedar bahawa kita sesat ~ Maz 51:5
> memdengarkan suara Roh Kudus ~ Yoh 16:7-8
> dengan beriman,menerima Yesus ~ Yoh 1:12

5 : bAgaimana pandangan oRang lain tentang keputuSan itu? (Kis 4:13)
> kita disebut fanatik ~ Kis 26:24
> mampu memenangkan orang lain ~ Yoh 1:41-42

6 : apakah akiBat kepuTusan itu? (Efs 2:13)
> Tuhan Allah menjadi Bapa kita ~ Toh 16:27 , 1 Kor 6:17-18
> Ysus menjadi saudara kita ~ Mat 18:24
> keselamatan yang sudah berpindah dari kematian kepada kehidupan kekal menjadi milik kita ~ Yoh 5:24

Monday, March 21, 2011

The PerFect LOVe from Jesus..

Now Hollywood wants to make you think they know what love is.
But I´m a tell you what true love is.
Love is not what you see in the movies.
Its not the ecstasy
its not what you see in that scene
you know what I mean?
I´m telling you right now
true love is sacrifice.
Love is thinking about others before you think about yourself
love is selfless not selfish.
Love is God and God is love.
Love is when you lay down your life for another whether
for your brother your mother your father or your sister its
even laying down your life for your enemies
that´s unthinkable but think about that. Love is true. Think.

Chorus:

I´ll put you in front of me
So everybody can see
My love this is my love

I know that I´ll be alright
As long as you are my guide
My love this is my love

Verse 2
Love is patient love is kind.
It does not envy it does not boast it is not proud.
It is not rude it is not self-seeking
it is not easily angered
it keeps no record of wrongs.
Love does not delight in evil but rejoices with the truth.
It always protects always trusts always hopes it always perseveres.
Love never fails.
Love is everlasting its eternal it goes on and on it goes beyond time
love is the only thing that will last when you die but
ask the question why? Do you have love?


Verse 3
There is no greater love than this than He who lays down his life for his friends. Now are you willing to lay down your life for your friends?
You´re probably willing to lay down your life for your mother your father or your best friends
but are you willing to lay down your life for even those that hate you?
I´m going to tell you who did that the definition of love is Jesus Christ.
He is love.
The nails in his hands the thorns in his brow hanging on a cross for your sin my sins that is LOVE
He died for you and me while we still hated Him that is love.
God is True love
and if you don´t know this love
now is the time to know Perfect Love...


video

bEacH timee......
















njoy...
aVe fun...
laugh....
wit frenZaa....

im thinking that...if we can throw away our feeling toward some1 is easy like we write it on de sand...
easily disappear..
hurm.......

but the sea really make me feel peaceful..n see how Great is Our GoD when look HIs creation......n i learn that although i throw diz love away ...i will alwayz love him in Christ...=)

Sunday, March 20, 2011

Waiting for Nothing..

waiting someone for 2 and half year for what??
for NOTHING...

i believe that if i can START loving you..i also can STOP loving you..of coz its take time..but gonna do this..

i hope thatz ::
i will not cry when saw you with someone else
i will not jealous when you already got someone else to love and being love
i will not cry when you say you miss someone else
i will not jealous when see you happy with her
i will not cry when you say you love her soo much
i will not jealous when see you hold her hand

and

someday...i will forget its....and happy for what you got...^_^

Saturday, March 19, 2011

GOD is LOVE..

Yoh 3:16 : karena begitu besar kasih Allah akan dunia ini sehingga Ia telah menyerahkan anakNya yang tunggal supaya setiap orang yang percaya kepadaNya tidak binasa melainkan beroleh hidup yang kekal.

KasihNya tidak bersyarat > tidak memandang bagaimana rupa kita,status kita pada masyarakat,tidak melihat kekayaan kita,tak kira teruk mana dosa kita,Dia selalu siap untuk mengasihi dan mengampuni kita..Kerana Dia mau kita semua selamat,Ia turun untuk mengganti kesakitan yang seharusnya kita tanggung.

Mat 11:29 : Marilah kepada-Ku yang letih lesu dan berbeban berat,Aku akan memberi kelegaan kepadamu

KasihNya memberi kekuatan > Ia menguatkan saat kita lemah,memberi kelegaan pada yang ingin berputus asa,saat kita sudah tidak terdaya dan berfikir sudah tidak ada jalan,datang pada Dia,Dia dapat memberi ketenangan yang tiak mungkin dapat diperolehi dan dicari daripada sesiapapun.Dia sangat memperhatikan kita kerana saat tidak terdaya Dia datang mendekat membantu kita untuk bangkit kembali.

1 Pet 5:7 > Serahkanlah segala kekhuatiranmu kepada-Nya,sebab Ia yang memelihara kamu

KasihNya menghilangkan khuatir > segala apa yang kau takuti,serahkan semuanya pada Dia pasti Dia lenyapkan.Apa yang kau takuti,Dia akan beri keberanian dan kekuatan untuk kita tempuh.Tak akan Dia biarkan kita sendirian dalam segala hal.Dia sangat memperdulikan hal anak-anakNya.

Friday, March 18, 2011

Yesus ku..


Yesus ku..
Allah yang berkuasa,memberiku nafas dalam setiap detik untuk dihidupi..
dengan maksud yang tak terfikirkan oleh ku..
Dia memberi aku kesempatan untuk berada kini bagi melihat ciptaanNya yang indah dan mengenal banyak hal kehidupan..
Dia memberi aku keluarga yang mengasihi dan teman yang baik tanpa aku minta..
Dia menjaga ku pada setiap waktu dan saat,memperhatikan langkahku tanpa jemu..
Dia sangat memperdulikan..sangat mengasihiku..hingga Dia datang pada satu ketika dulu untuk MENEBUS aku yang penuh dosa..tanpa memandang berat dan besar dosaku..Dia menjadi PENYELAMATKU..tak terbilang besar kasihNYa..tak terkata luas kuasa penyelamatanNya bagi SEMUA..

DifferenCe between LIKE and LOVE..

In front of the person you love, your heart beats faster
But in front of the person you like , you get happy.

In front of the person you love, winter seems like spring
But in front of the person you like, winter is just a beautiful winter.

If you look into the eyes of the one you love, you blush
But if you look into the eyes of the one you like, you smile.

In front of the person you love, you can' t say everything on your mind
But in front of the person you like, you can.

In front of the person you love, you tend to get shy
But in front of the person you like, you can show your ownself.

Then person you love comes into your mind every 2 minutes.
You can't look straight into the eyes of the one you love
But you can always smile into the eyes of the one you like.

When the one you love is crying, you cry with them
But when the one you like is crying, you end up comforting.

The feeling of love starts from the eye
And the feeling of like starts from the ear.

So if you stop liking a person you used to like
All you need to do is cover your ears,
But if you try to close your eyes
Love turns into a drop of tear and remains in your heart forever after.

by>>someOne..

Wednesday, March 16, 2011

mengasihi+mengampuni+mendoakan!!


kasih penuh dengan hal yang indah...1 KOr 13 mengatakannya....secara manusia saja kita mungkin saja rasa sulit untuk menanamkan kasih e2..tapi kita harus belajar mengerjakannya.
1,kasih yang mengasihi..dalam segala hal,kasihi setiap orang yang kita kenal..mereka menyakiti kita,kasihi mereka....mereka menolak kita,kasihi mereka...mereka membenci kita,kasihi mereka....kerana kasih e2 lemah lembut dan tidak punya dendam..
2,kasih yang mendoakan...berdoa bagi setiap..biarpun e2 kadang menyakiti kita..tapi berdoa bagi mereka dan hal e2....kerana kasih penuh dengan pengharapan yang pasti dan x tergagalkan di dalamNYa..
3,kasih yang mengapuni...kasih tidak mengira dan meningat kesalahan orang lain..biarpun is menyakiti..memeritkan..angat mengecewakn...terukan mengasihi dan ampuni mereka...kerana kita saja yang penuh dOsa dapat Yesus ampuni..kenapa tidak kita....


tRy it...3M....:)

Perasaan Ketidakmampuan yang menghalang..



Rasa tidak mampu selalu menhalang kita melakukan banyak hal..dalam banyak hal..termasuk dalam keluarga..persahabatan..kewangan..pelayanan..dan banyak lagi...
kita sllu fikir I CANT DO THIS..tapi dari mana datangnya kemampuan?
kemampuan itu jika difikirkan tidak datangnya tiba-tiba,bukan kebetulan,bukan kesilapan dalam diri kita tapi ia pemberian Tuhan..ia lahir dari apa yang kita lihat,dengar,belajar...kadang juga kita tidak sedar kita mampu melakukan sesuatu..dan Ia menghantar orang lain untuk memberitahu kita apa kemampuan kita..
sooo...stop say that we cant..but WE CAN DO THIS with GOD HELP..kita tidak sendirian..Dia selelu ada untuk kita semua!!


still think u can't..try diz 5 step(advice by my bro):::
1.Berdoa!!
2.itu merupakn peluang
3 jika seseorang mampu percayakan,itu merujuk bahawa Tuhan juga percayakan
4.tiba msanya peluang yang diberi itu sangat susah dilakukan,jadi pergunakanlah masa sebaik2nya yang ada
5.soal kmmpuanan dri dulu merupakn hal yg ironis (maksudnya dari dulu manusia punya persoaln yg sama 'tidak mampu'..padahal Tuhan yg mengerjakan) yakinlah Tuhan ada memimpin melalui roh kudus hnya perlu rendah hati.

Lets Pray for Japan





Mari kita sama-sama berdoa bagi negara Jepun yang baru-baru ini dilanda tsunami dan gegaran gempa bumi yang teruk dalam sejarah negara mereka..kita doakan bagi saudara seiman kita di sana agar tetap dikuatkan dan mengandalkan Tuhan dalam segala hal..pasti kelihatannya sangat teruk bagi pandangan manusia tapi Allah punya maksud dan recanaNya sendiri bagi umatnya..