Wednesday, April 25, 2012

tiada wAktu...

aku berlutut dan berdoa tapi tidak lama kerana banyak yang harus ku lakukan..
aku harus segera memulai kerja supaya dapat membayar tagihan hutang yang akan datang..
ketika doa singkat ku terlaksana sudah dan jiwaku pun menjadi tenang...
sepanjang hari tiada waktu bagi ku  untuk mengucap kata-kata penghiburan..
tiada waktu bersaksi tentang Kristus..
aku takut teman-teman mentertawakan ku..
tiada waktu..tiada waktu..!
terlalu banyak yang harus kulakukan..(itulah teriak ku selalu)
tiada waktu untuk berkorban bagi yang memerlukan..
sampai akhirnya tibalah saat kematian ku..
dan ketika aku menghadap takhta Kristus..
aku berdri dengan kepala tertunduk malu..
di tangan Nya Ia memegang sebuah buku..
itulah Buku Kehidupan..Ia melihat dan berkata..
"nama mu tidak kutemukan,pernah ku coba menulisnya....
namun sayang tiada waktu.."

> Efs 5:16 : pergunakanlah waktu yang ada,karena hari hari ini adalah jahat..

No comments:

Post a Comment